събота, 27 август 2016 г.

27/08/2016 - денят, в който бях младши книжар в Orange

Здравейте! В днешния пост искам да споделя емоциите и впечатленията си от едно незабравимо преживяване, което екипът на книжарници Orange Center подари на деца от 7 до 18 годишна възраст!

В същия момент, в който гръмкото заглавие „Стани книжар в Orange за един ден“ попадна пред очите ми, знаех, че искам да участвам. Тук дойде трудното – от мен се очакваше да напиша мотивационно писмо. Да, точно такова, каквото се изисква и за постоянните позиции. Започнах леко несигурно, не знаех как ще се получи накрая, но започнах ли да говоря за книгите и каква част заемат те в моя живот, всичко потръгна и три часа по-късно писмото бе изпратено. Искрено се вълнувах! Всеки ден проверявах имейла си за нова информация и тайничко се надявах да получа одобрение! Представете каква радост бе за мен, когато действително го получих, а и с това – покана за интервю! Отидох с мисълта, че точно сега ще имам възможността да се срещна както с организаторите на този страхотен проект, така и с още хора на моята възраст, които също като мен споделят страстта от четенето. Не само се запознах с прекрасните Деси –човекът, който стои зад кампанията, Вал от detskiknigi.com, но и с Ева от Stormy Garden, Мария и Вержиния – моята „колежка“ по време на работния ми ден като младши книжар.


Когато влязох в книжарницата на 27 август, бях топло посрещната още на входа. Получих бадж с името си и униформа. След това старшият книжар разведе мен и Вержиния покрай всеки рафт на книжарницата, обяснявайки ни за начина на подреждане на книгите, жанра, процесът на получаването им, дори ни научи как се работи със системата на Orange за откриване на книгите. Разказа ни много, за книгите, които е прочел, за срещата си с любим автор, за други книги, които биха ни се харесали. Аз определено си набелязах доста заглавия, които скоро да прочета. Ние с Вержиния също споделихме за своите любими, които и наредихме на един от рафтовете. С нея имахме и възможността още веднъж да се срещнем с Вал, която с радост ни засне, и да поговорим още малко за книги – този път за антологията „Летни дни и летни нощи“.

Винаги съм смятала, че професията на книжаря е една от най-приятните, защото какво повече да иска човек, когато е заобиколен от книги, както и от хора, които ги обичат също като него. В действителност разбрах, че тази длъжност е много повече от това и далеч не е толкова лесна, колкото съм си представяла! Убедих се, че не е никак лесно да успееш да препоръчаш правилната книга на клиента си независимо дали тя ще е за него, за подарък на близък, за малко или голямо дете. Все пак за мен си остава впечатляваща и вълнуваща длъжност, която заобичах още повече!

Дълго ще помня тази невероятна инициатива – от писането на мотивационното писмо, през интервюто до самия работен ден, а нищо нямаше да е толкова хубаво без хората, които го направиха такова. Затова искам да благодаря на всички, които стоят зад тази страхотна идея и най-много на старшите книжари в Orange в Sky City Mall! Благодаря за възможността,  вниманието, времето, за споделеното и обмененото, за вдъхновението, усмивките и топлото посрещане! Благодаря за това изживяване!
Аз, Вержиния и случаен клиент ;д

4 коментара:

  1. Страхотен пост, Ади! Страшно се радвам, че успяхме да споделим малка част от преживяването, а още повече, че след това то се е превърнало в нещо магическо и за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Аз също много се радвам, че и за теб това преживяване ще остане паметно! И разбира се, че това бе един прекрасен повод да се запознаем! ^^

      Изтриване
  2. Хех, добре си си прекарала и беше страхотно да прочета как точно е протекло всичко! <3 ;з Като се видим обаче, искам още пикантни подробности, да знаеш! ;дд

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Да, денят беше прекрасен и неповторим, постарах се да опиша преживяването! Нямам търпение да се видим и да ти разказвам още и още! :33

      Изтриване