петък, 26 февруари 2016 г.

Оригинална v.s. българска корица

Здравейте! В днешната публикация, позната и като "Войната на кориците", ще сравня оригиналната и българската корица на някои впечатляващи книги/поредици и ще ви разкрия предпочитанията си, обосновявайки се защо. 

1. "Целувка за Ана" - Стефани Пъркинс


И двете са прекрасни. Харесва ми това, че разкриват в кой град се развива историята и че ни очаква романтична такава, но не мога да не отбележа колко по-подходяща е оригиналната, защото придава по-зрял облик на книгата. За разлика от българската корица, чието изображение макар и изпипано до съвършенство, сякаш внушава по-детско и не дотам задълбочено съдържание. Затова точката отива за оригиналната корица.


2. "Гондолата на времето" - Ева Фьолер


Колкото и загадъчна да изглежда оригиналната корица, българската внушава много по-голяма автентичност на историята, като вземем под внимание не само героинята, но и прекрасните забележителности и тъй известните венециански канали на заден фон. Определено точката тук е за българската корица.



3. "Алена кралица" - Виктория Айвярд


Освен самият роман двете вариации на корицата също са прелестни, но колкото и да съм омагьосана от оригиналната корица, струва ми се, че българската подхожда повече на историята, защото е едновременно семпла и достатъчно красноречива, за да ни пренесе по-дълбоко в съдържанието. Точката ми е за българската корица!




4. "Ние, лъжците" - Емили Локхарт

Трябва да призная, че в тази книга се случи всичко онова, което не бях и предполагала! Великолепно, нали? Но все пак корицата трябва някак си да подготви, за обстановката, в която предстои да се потопим и аз смятам, че оригиналната корица го прави по-добре, затова избирам нея.



5. "Хартиени градове" - Джон Грийн


На книга като тази, която те държи в напрежение до самия край и в която царува загадъчността, смятам, че повече подхожда българската корица, защото дава усещане за предстоящо пътуване, а с него свързваме и неочакваните развръзки! Точката ми е за нея.




В заключение, оказва се, че за българските корици имам три гласа, за чуждестранните два. Разбира се, това е съгласно моя личен вкус. Надявам се да ви е било интересно! <3


Ади К.

4 коментара:

  1. Напълно съм съгласна с теб - в доста от случаите българските корици превъзхождат оригиналните. Много приятен пост и си избрала доста хубави книги ^^

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря много <3 Радвам се, че постът ти е харесал!

    ОтговорИзтриване
  3. А би ли могла да дадеш credit на Ева, тъй като дни преди теб е пуснала такъв пост със същото заглавие и същото съдържание, така че ме съмнява да е просто съвпадение. Благодаря, мила! :) <3

    ОтговорИзтриване